5 Ağustos 2011 Cuma

Doğa harikası bir ada


Güney Asya’da Hint Okyanusu’nun içinde ve Hindistan’ın güneybatısında yaklaşık 2000 kadar adadan ibaret olan Maldiv Adaları muhteşem okyanusu ve harika doğası ile gelenleri hayran bırakan dünyanın bir numaralı turizm merkezi.

Tropik bir doğaya sahip olan Maldivlerde  palmiye ağaçları ve tropik bitkiler yer almaktadır.

Sizlere kaldığımız adadan çektiğim doğa güzellikleri...




Ağaçlar bembeyaz kumsalla birleşmiş ve bu sayede birbirinden güzel sahiller oluşturmuş.Böylece adanın dört bir yanında sadece size özel hissedeceğiniz kumsallar bırakmış.

İlk bu tropikal ağaçları gördüğümde çok şaşırmıştım.Kök yapıları inanılmaz.

                         Adada yetişen yiyecekler arasında ananas, hindistan cevizi ve nar başta geliyor.

 İşte yeşilin maviyi öpüşü...

 Adanın kıyısı düz beyaz bir sahil şeklinde olduğundan, adaların çevresindeki lagunlardan kaynaklı dalgasız sahillere sahip.




Kum yapısı oldukça ince.Terlikle bile yürümesi oldukça güç.Böyle bir kumda bu bitkilerin yetiştiğini görmek beni oldukça şaşırttı.Tabi mesleğim gereği otelde çalışan bahçıvanları bitki dikimi yaptığı günü bile yakaladım ve izledim :)


Deniz minaresi hep görürdüm fakat içinden böyle bir hayvanın çıktığını görünce oldukça şaşırdım.
Kırmızı renkli papağan yürürken ötüşüyle yanına çağırdı bizi.


 Adaya dışardan bakıldığında su üstündeki odalar ve bardan başka birşey gözükmüyor.İçerideki tüm yapıları doğa kendiliğinden gizliyor.




Orkide yetiştirme odaları vardı.O kadar bol ki masaların üstünde vazolara koyuyorlar.Ve ilk adaya indiğimizde karşılanma töreninde tropikal kokteylleri orkidelerle dolu tepsilerde yapıyorlar :)))Harikaydı...

2 yorum:

  1. Maldiv adaları en çok gitmek istediğim yerlerden biri, fotoğraflar harika görünüyor :)

    YanıtlaSil
  2. Gerçek görülmesi gereken ve dünyanın en güzel doğasına sahip bir yer.inşallah sende yakın sürede bu cenneti görürsün :)

    YanıtlaSil