2 Haziran 2011 Perşembe

Susuzluğa dayanan bahçeler için


Yazın gelmesiyle birlikte sıcaklar her geçen gün artıyor.Bu yüzdende bitkilerinizin güzelliklerini kaybetmemeleri için her gün düzenli bir şekilde sulama yapmanız şart.Ama ben her gün bahçemle uğraşmak istemiyorum,sulama derdim olmasın,bahçem hep güzel olsun ama beni de yormasın diyorsanız yapmanız gereken şeyleri sizlerle paylaşıyorum.


  • Sürekli sulama derdiyle uğraşmak istemediğiniz bir bahçe için çim alanlara bahçenizde daha az yer vermelisiniz.Eğer yok ben yeşil bir bahçe olsun istiyorum diyorsanız ise yapılacak en iyi çözüm otomatik sulama sistemi yaptırmak.Böylece inanılmaz rahat edeceksiniz.
  • Suya en az ihtiyaç duyan bitki türlerine bahçenizde yetiştirmelisiniz.
  • Bitki köklerinin etrafına malç dökerek toprağın nemini tutabilmesine yardımcı olabilirsiniz.
  • Düzenli olarak bakım işlerini yürütmelisiniz.
Çimle uğraşmak istemiyorsanız daha önceki RENGARENK ÇÖZÜMLER adlı yazımda bahsettiğim bitki türlerini kullanabilirsiniz.




SUYA AZ İHTİYAÇ DUYAN BİTKİLER

  • Zakkum-Nerium oleander 
  • Petunya
  • Gazanya-Gazania
  • Civanperçemi-Archillea
  • İpek çiçeği-Portulaca grandiflora
  • Biberiye-Rormarinus
  • Kekik-Thymus
  • Lavanta-Lavandula
  • Adaçayı-Salvia officinalis
  • Yıldızçiçeği-Dahlia
  • Erik
  • Badem
  • Alıç
  • Asma
  • İğde
  • Akasya-Acacia
  • Pitosporum




 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder